MFÖ-Ali Desidero

10 Aralık 2007 Pazartesi


Artık böyle şarkılar yapmıyorlar. 90'lı yılların en güzel şeylerinden biri, bana göre bu şarkıdır. Ne vakit dinlesem kahkahalar kopararak eğleniyorum. "kız anlıyor ki dünyalar ayrı aliye kibarca bir bye bye/ali diyor ki hay hay" kısmıyla ali desidero kişiliği hayat idolüm oldu ya.

Bu şarkıyla çocukluğumuzu geçirdiğimiz dönemlerde çok şey de öğrendik tabi. Mesela kelime hazinemiz acayip gelişti. Feminist, entel, metafizik, idealizm, optimist, pesimist, hümanizm, rasyonalist kelimeleri bunlardan sadece birkaçı.

Şarkıdaki kopuş anlarım özellikle, Ali'nin klark çekmesi ve kahve milletinin ınının ınının demesi ve "idiot idiot idiotloji" bölümlerinde yaşanıyor. Hele o kahvedekilerin ınının bölümlerinde, her nedendir bilmiyorum, Falım reklamlarındaki o ordan burdan ortaya çıkan ve huuu diye bağıran garip varlıklarla bir çağrışım yaşıyorum. Dinle dinle sıkılmıyorum, bunalımdan çıkaran nadir şarkılardan biri diyebilirim. (:

Hiç yorum yok: